Missionair

nieuwe info komt binnenkort

Hulp In Praktijk

HIP

Binnen onze kerk hebben wij ons aangesloten bij stichting HIP. Stichting HIP is al een aantal jaar binnen Gemeente Moerdijk actief. HIP is de afkorting van Hulp In Praktijk. Of het nu gaat om de tuin opknappen, verven, boodschappen doen of gewoon een praatje: altijd is er wel iemand die te hulp wil schieten. Steeds meer mensen hebben hulp nodig. Steeds minder mensen krijgen daadwerkelijk de hulp die zij nodig hebben. Stichting HIP brengt hier verandering in. HIP mobiliseert christenen in het geven van hulp.

Hoe?

Stichting HIP brengt mensen die hulp nodig hebben in contact met mensen die graag hulp willen bieden. In een database staan de voorkeuren en talenten van hulpbieders. Dat zijn de leden van de kerken, christelijke bedrijven en christelijke hulpverlenende organisaties die meedoen met HIP. Iedereen kan om hulp vragen, ongeacht de culturele of religieuze achtergrond. Dit gebeurt via de hulplijn 0900-4474474. De helpdesk maakt vervolgens een match met een geschikte hulpbieder. Het gaat om allerlei vormen van praktische- of sociale hulp. De hulp die de hulpbieders geven wordt aangeboden namens de lokale kerk. Meer weten? www.stichtinghip.nl Tel:0900 – 447 447 4 of neem contact op met de diaconie Bets van de Lusdonk /328087of Monica Bezemer 076-5424154

Inzameling kleding voor vluchtelingen

Kleding, beddengoed, lakens, dekens en knuffeldieren voor vluchtelingen en noodhulp in diverse landen.

Als u kleding of andere gevraagde artikelen over heeft kunt u telefonisch contact opnemen met :

B. A. van der Put, telefoon 323 904, liefst na 18.00 uur.

Deze inzameling is een initiatief vanuit de ZWO

GEMEENTE GROEI GROEPEN IN DE KERK

ingesprek

In onze gemeente zijn diverse Gemeente Groei Groepen/gespreksgroepen.

Elkaar ontmoeten en in gesprek gaan over ons leven & geloof, daar draait het om bij deze groepen. De deelnemers kunnen u vertellen dat het waardevolle ontmoetingen zijn!

De groepen komen 3 à 4-wekelijks bij elkaar in een huiskamer van één van de deelnemers.

Iets voor u/jou om mee te doen? Van harte welkom om eens een kijkje te komen nemen!

Interesse om met ons mee te doen? Laat het één van ons weten.

Hartelijke groeten van,

ZWO

Zoals eerder is vermeld wilde de ZWO-commissie op 10 september 2022 een activiteitendag organiseren. Later bleek dat de SPJZ op diezelfde dag de Jongerendag gepland heeft. In onderling overleg tussen SPJZ en de ZWO-commissie is besloten om die zaterdagmiddag samen een familiedag te organiseren.

De fam. Burgers heeft medewerking verleent, om op hun boerderij aan de Bloemendaalse Zeedijk 19 te Zevenbergschen Hoek het evenement te houden.

De opzet is om er een gezellige middag van te maken, maar ook om geld in te zamelen voor het project ”Kerk helpt kwetsbare ouderen in Moldavië” van Kerk in Actie. Daarom is er een entreeprijs vastgesteld van € 5,00 p.p., kinderen tot 7 jaar gratis. De maaltijdprijs is € 15,00 en kinderen tot 12 jaar

€ 7,50. Koffie, thee en limonade zijn tegen een geringe vergoeding verkrijgbaar.

De middag begint om 13.00 uur en wordt rond 17.30 uur afgesloten met een Moldavische maaltijd.

Tot de activiteiten worden gerekend, (wijzigingen i.v.m. de weersomstandigheden voorbehouden):

1. Aardappels rapen (1 zakje, dat u/je mee naar huis kunt nemen)

2. Excursie rond het bouwland

3. Tractor rijden (vanaf 18 jaar)

4. Hutten bouwen van pallets (vanaf 7 jaar en zelf hamer meenemen)

5. Bingo

6. Sjoelen

7. Kegelspel/ringwerpen

8. Schminken

9. Touwtrekken

10. Moldavische maaltijd

Heeft u geen vervoersmogelijkheid, dan kunt u gratis worden opgehaald. Meldt u zich hiervoor aan.

Er moeten nog veel zaken geregeld worden. Later via de Zondagsbrief zullen wij u verder informeren.

Wilt u zich nu al opgeven of heeft u vragen, bel mij gerust op 0168-370007 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Missionair

Wij willen als Hervormde Gemeente van Zevenbergen bewust missionair aanwezig zijn in Zevenbergen en omgeving. We willen met hart, ziel en handen laten zien wie Jezus Christus vandaag wil zijn en daarmee getuigen van Gods Liefde.
Om meer over Jezus Christus te weten te komen bieden wij de Alpha cursus aan. Ook zijn er verschillende gespreksgroepen (Gemeente Groei Groepen): een groep die regelmatig samenkomt bij iemand in de huiskamer om met elkaar uit de Bijbel te lezen en het persoonlijke geloof en alledaagse dingen te delen.
Verder nog de activiteiten rondom het Paas- en Kerstfeest met het gezamenlijk kijken naar “The Passion” en de Kerstlunch op 1e kerstdag.

Weet u van harte welkom, we kijken er naar uit om u te ontmoeten!

26 apr 2024;
28 apr 2024;