Marriage Course
Contact Margreet Burgers: 0168-452223

The marriage course

marriagecourse2

Op 18 september start deze cursus in Zevenbergen. Het is bedoeld voor getrouwde en samenwonende stellen. Het maakt niet uit of je 2 of 20 jaar samen bent.

Doel
De cursus is bedoeld om je op een leuke en zinvolle manier toe te rusten in je relatie. Na de cursus heb je meer inzicht in jezelf, je partner en je relatie.

Opzet
De cursus bestaat uit 7 avonden in een relatief korte doorlooptijd, zodat het ook qua duur te overzien is. De cursus zelf doorloop je echt met z'n tweeën. Er zijn wel momenten met de groep, maar het meeste doe je samen.

Onderwerpen
• Sterke fundamenten leggen
• De kunst van het communiceren
• Conflicten oplossen
• Kracht van vergeving
• Ouders en schoonouders
• Goede seks
• Liefde in actie

Christelijke waarden
De cursus komt uit een christelijke koker, maar er worden juist relevante onderwerpen behandeld waar iedereen mee te maken krijgt. Het 'christelijke' aan de cursus is dat de basiswaarden van de cursus christelijk zijn, denk aan: kiezen voor trouw, verbondenheid, eerlijk zijn en je naaste liefhebben als jezelf.

5redenenb

Voor wie is deze cursus bedoeld?
De Marriage Course is voor ieder stel dat wil samenwerken aan en investeren in hun relatie. Het maakt niet uit of je minder dan twee jaar of meer dan dertig jaar getrouwd bent of samenwoont. Als het al een sterk huwelijk is, dan zal deze cursus helpen je relatie verder te verbeteren. Het kan ook zijn dat je voor een nieuwe uitdaging in je huwelijk staat, bijvoorbeeld de geboorte van een kind, een verandering in carrière, verdriet waarmee een van de twee geconfronteerd wordt, lastige pubers, enzovoorts.

Waarom meedoen?
• Je leert nieuwe dingen over jezelf en over elkaar, waar je nog een leven lang iets aan hebt.
• Sterke huwelijken en relaties ontwikkelen zich niet automatisch. Daar moet iets voor gedaan worden.
• De Marriage Course is niet te zwaar. De opdrachten zijn kort en leuk. Maar het is ook weer niet te licht. Het pakt essentiële onderwerpen aan en er wordt niet om spannende onderwerpen heen gedraaid.
• Voorkomen is beter dan genezen. Meer dan 1/3 van de huwelijken mondt uit in een scheiding. Natuurlijk biedt het volgen van een cursus geen garantie op een goede relatie, maar de Marriage Course helpt wel meer grip te krijgen op je relatie.

Data, kosten, locatie en aanmelden
Wanneer:                    18 en 25 september,
2 en 30 oktober,
6 en 13 november en