Vind ons

Paasmiddag Paasmiddag
Dankdienst 2022 Dankdienst 2022

WELKOM IN DE KERK

Wees van harte welkom iedere zondagmorgen!

Elke zondag is er in principe ook kindernevendienst en de mogelijkheid voor kinderopvang. Geef via de ouderapp van de kindernevendienst door of je kind(eren) hiervan gebruik wil(len) maken.

De kerkdiensten zijn ook te volgen via www.kerkdienstgemist.nl

Website van de Hervormde gemeente in Zevenbergen

Bekijk ook eens onze facebook pagina

Lees de wekelijkse zondagsbrief voor info over kerkdienst, schriftlezing, agenda voor komende week, zieken etc.

Onze kerkdienst gemist ? Gelukkig kan je hem alsnog beluisteren via     kerkdienstgemist

Opnieuw beginnen (Annet Koert-Oosterloo)
Concert Pearl Jozefzoon
16 Maart
Vragen over God, geloven,kerk?
Kerkbalans 2023
#NIETALLEEN

SPJZ-KAMP 2019

VRIJDAG

spjz vrijdagEindelijk was het weer zover. Ons jaarlijks kampuitje stond op het programma. Net als afgelopen jaar gingen we naar “Buitenhuis Teteringen”. Deze geweldige locatie op de Vrachelse heide is omgeven door een prachtig bos. Ideaal voor een spetterend kampweekend. We waren zeer verheugd dat er zoveel jongeren (24) zich hadden aangemeld om mee te gaan. Ons kamp thema was “courage”. Courage betekent moed. Nadat de ouders hun dierbare kindjes aan ons hadden toevertrouwd kon de grote show beginnen. Met als klap op de vuurpijl een kennismakingsspel. Echt weergaloos. Het is de bedoeling dat je elkaar iets beter leert kennen of dat je iemand leert kennen. Haha dat werd 1 groot kakelfestijn, maar goed dat mocht de pret niet drukken, want we waren bij mama weg. In de avond of zeg gerust nacht stond de dropping op de planning. De kleintjes van Jij-kids bleven met enkele leiding achter in het kamphuis en hebben heerlijk geknutseld en spelletjes gedaan. De jongeren van Joy en Reflexion werden in 2 groepen in Made gedropt. Even een gegeven: vanuit Made is het ongeveer 7 km lopen naar het kamphuis. Dat zou betekenen als je 5 km per uur loopt en natuurlijk in de goede richting je er ongeveer 1,5 uur over doet. Nu ik kan je vertellen dat er 1 groep was die na 3 uur lopen nog niet wist waar ze waren. Ze hadden Wagenberg gezien en waren uiteindelijk gestrand in het naburige Terheijden. Wees niet bezorgd we hebben ze opgehaald en weer naar het kamphuis gebracht. Na een kommetje soep ging iedereen op tijd zijn eigen nestje in. Niet dus.

ZATERDAG

spjz zaterdagNa een korte nacht zat iedereen weer fris en fruitig aan de ontbijttafel. Op de vraag “Wie heeft er minder dan 3 uur geslapen?” staken er toch een stuk of 6 jongeren hun vinger op. Dan weet je al, dit wordt een zwaar weekend. Traditioneel hebben we op zaterdagochtend een stille tijd. Neem van mij aan de meeste jongeren zijn dan ook stil. We gaan als leiding allemaal met onze eigen club even een moment over het woord van God praten, omdat het thema “courage” is hebben we een aantal bijbelse figuren uitgelicht zoals David en Gideon. Na de stille tijd werd het weer even tijd voor wat Aktie. We hebben eerst het schijvenspel gespeeld en daarna levend stratego gedaan. Dit zijn 2 heerlijke bosspellen. Het middagprogramma Zeskamp speelde zich af op de zandvlakte midden in het bos. Tijdens de oer oude Hollands spelletjes mochten we genieten van een heerlijk zonnetje. Al met al een lekker middagje die we afgesloten hebben met wat vrije tijd. ‘s Avonds stond er een spannende quiz op het programma, waar uiteindelijk de open vraag de doorslag moest geven wie de winnaar was. Ook de Bonte avond mocht niet ontbreken. Jongeren mogen dan hun talenten laten zien en we hebben een hoop talent in onze groep. Top avond georganiseerd door de jongeren zelf. Chapeau!! Als toetje om deze dag af te sluiten zijn we het donkere bos in gegaan. Een griezelige spooktocht werd de jongeren voor geschoteld. Vandaar dat ze weer weinig geslapen hebben.

ZONDAG

De bleke gezichtjes aan de ontbijttafel spraken boekdelen. Wederom weinig geslapen. Maar goed dat hoort er ook een beetje bij. Na het ontbijt hebben we onze eigen kerkdienst gehouden. We hebben het over het verhaal van Ester gehad en de moed die zij had om een heel volk te redden. ‘s Middags stond het allerlaatste spel van het kamp op het programma namelijk Mastermind. Dit spel had ideaal voor buiten geweest, maar het regende de hele dag dus waren we genoodzaakt om het binnen te spelen. Nu resten ons alleen nog het opruimen en schoonmaken. Dat is echt wel het minste deel van het geweldige kamp dat we gehad hebben. Om 16.00 uur kwamen de ouders hun kroost weer ophalen.

Terry Remus

spjz 2019